Informacje o Administratorze Danych
Administratorem strony internetowej www.centrumoptimacare.pl jest Optima Care Sp. z o.o., Centrum Medyczne Wrocław, ul. Słonimskiego 1. Kontakt z Administratorem: mailowo: p.grodzka@impel.pl lub tel. 510-015-112. Jeśli mają Państwo pytania odnośnie przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony danych na adres mailowy: iod@optimacare.pl.
Cel, podstawa prawna oraz okres przetwarzania danych osobowych
A. Dotyczące działalności Optima Care sp. z o.o., Centrum Medyczne we Wrocławiu
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane:
1) W celu zawarcia oraz realizacji umowy o usługi medyczne na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
2) W celu realizacji świadczeń zdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej oraz leczenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz 9 ust. 2 lit h RODO w związku m.in. z:
· Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
· Ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
· Ustawą z dnia z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
· Ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
· Ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
3) W celu prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO w zw. Z:
· art. 24 ust. 1 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w zw. z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, Ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.
4) W celach medycyny pracy oraz oceny zdolności pracownika do pracy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z:
· Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy w zw. z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy;
· Ustawą z dnia 27 czerwca 1997 o służbie medycyny pracy;
· Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
· Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
5) W celu zapewnienia realizacji praw pacjentów, w szczególności w zakresie udzielania informacji lub dokumentacji medycznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
6) W celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i rachunkowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. m. in. z:
· Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
· Ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
7) W celach kontaktu z pacjentem oraz realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora w związku z prowadzeniem wewnętrznych czynności związanych z działalnością Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
8) Dane osobowe mogą być przetwarzane w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami na podstawie uzasadnionego interesu administratora w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
9) W celu utrzymywania i nawiązywania kontaktów z kontrahentami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RORO tj. prawnie uzasadnionego interesu.
10) W celu umożliwienia rezerwacji wizyty poprzez zewnętrzny system rezerwacji – na podstawie Państwa zgody – art. 9 ust. 2 lit. a RODO w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
B. Dotyczące funkcjonowania strony internetowej centrumoptimacare.pl
Państwa dane osobowe mogą być gromadzone poprzez zewnętrzny system do obsługi rezerwacji oraz umawiania wizyt, do którego przycisk znajduje się u dołu strony oraz w nagłówku. Korzystanie z tej formy rezerwacji wizyty jest dobrowolne i zależy od Państwa decyzji. Wszelkie informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych w związku z rezerwacją wizyty dostępne są na odrębnej stronie po przejściu za pomocą przycisku „Rezerwuj"”. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami. Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności dostawcy systemy rezerwacji Booksy - https://booksy.com/pl-pl/p/privacy.
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookies, których użycie obsługiwane jest przez system zarządzania zgodą Cookiebot (www.cookiebot.com). Dzięki temu rozwiązaniu mogą Państwo w łatwy sposób dostosować ustawienia plików cookies do swoich preferencji. Niezbędne do działania strony pliki cookies są zawsze uruchamiane. Natomiast innego rodzaju pliki cookies – opcjonalne np. analityczne, statystyczne – mogą Państwo zablokować lub wyrazić zgodę na ich zapisywanie i wykorzystanie.
Na stronie wykorzystujemy narzędzie analityczne Google Analytics (Polityka prywatności – Prywatność i warunki – Google) i związane z nim pliki cookies. Służy ono do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, a także aktualizowanie oraz poprawienie jakości strony internetowej. Użytkownik może także, poza funkcją obsługi zgody w ramach strony internetowej, w każdym czasie zablokować umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może być wówczas konieczne ręczne dostosowanie niektórych preferencji za każdym razem, gdy odwiedza stronę internetową. Może to również mieć wpływ na funkcjonowanie naszej strony internetowej lub nawet ją zablokować.
Administrator zastrzega sobie możliwość gromadzenia adresu IP Użytkownika, który może okazać się pomocny przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin). Administrator przetwarza numery IP bez przypisywania ich do konkretnych osób oraz identyfikacji tych osób.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
1) Prawo dostępu do treści swoich danych — art. 15 RODO – prawo do potwierdzenia, czy są przetwarzane dane osobowe dotyczące Pana/Pani, jeżeli ma to miejsce, do dostępu do Pana/Pani danych oraz pozyskania ich kopii.
2) Prawo do sprostowania danych — art. 16 RODO – prawo do wniosku o sprostowanie danych osobowych oraz ich uzupełnienia.
3) Prawo do usunięcia danych osobowych – art. 17 RODO – prawo przysługuje w sytuacjach przewidzianych w przepisach prawa. Nie jest możliwe rozpatrzenie wniosku o usunięcie danych w sytuacji m. in. gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz gdy przetwarzanie jest prawnym obowiązkiem Administratora – prawo to przysługuje w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i f RODO.
4) Prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO – prawo do wstrzymania przetwarzania danych na warunkach wskazanych w przepisach prawa.
5) Prawo do przenoszenia danych – art. 20 RDOO – prawo do przeniesienia danych do innego konkretnie wskazanego Administratora – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO w sposób zautomatyzowany.
6) Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych — art. 21 RODO – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, macie Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
7) Prawo do cofnięcia udzielonej zgody, bez wpływu na działania przez Nas podjęte przed wycofaniem tej zgody. Zgodę można wycofać kontaktując się z Administratorem na wskazane wyżej dane kontaktowe.
8) Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych - https://uodo.gov.pl/pl/83/155 - Jak złożyć skargę?), w przypadku gdy Państwo uznacie, że przetwarzamy Państwa dane osobowe w sposób niezgodny z przepisami o ochronie danych osobowych. Jak długo przetwarzane będą Twoje dane osobowe?
Jeżeli pacjentowi utworzono dokumentację medyczną, to administrator danych ma obowiązek przechowywania jej co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu.
W przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
W przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
W przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza, 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza lub 2 lata, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie.
Ponadto dane osobowe mogą być przechowywane w celu obrony lub dochodzenia roszczeń zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa.
Odbiorcy danych osobowych – komu możemy przekazać Państwa dane osobowe
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty zewnętrzne świadczące usługi na rzecz Administratora na podstawie umów powierzenia lub współpracy. Odbiorcą Państwa danych osobowych jest Booksy International Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 67, 00-838 Warszawa, NIP 9512381607 świadcząca usługę rezerwacji i umawiania wizyt w naszej placówce.
Informacje na temat funkcjonowania systemu rezerwacji Booksy znajdą Państwo na stronie internetowej
Informujemy ponadto, że dane z narzędzia analitycznego Google przekazywane są do Spółki Impel S.A. w celu prowadzenia badań statystycznych oraz analitycznych, jednak zaznaczamy, że dane te są anonimowe i nie jest dokonywana identyfikacja osób.
Państwa dan osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest w pełni dobrowolne, jednakże ich nie podanie może skutkować odmową umówienia wizyty czy nawet samego świadczenia zdrowotnego.